- Bosh sahifa
- Maslahatchi minbari
- Navoiyni anglash...
Navoiyni anglash...
Buyuk
mutafakkir bobokalonimiz hazrat Alisher Navoiyni xalqimiz turkiy tillarning
asoschisi, so‘z mulkining sultoni, buyuk mutafakkir shoir sifatida yaxshi
biladi. Uning bebaho adabiy merosi nafaqat xalqimiz, balki butun jahon
adabiyoti tarixida alohida o‘rin tutadi. Buyuk bobomiz o‘zining asarlarida
yuksak umumilliy g‘oyalar, ona tilimizning butun bo‘y-bastiniyu cheksiz
latofatini ko‘rsatib bergan.
Keyingi
yillarda mamlakatimizda amalga oshirilayotgan keng ko‘lamli islohotlar har bir
jabhada o‘zining aksi, ijobiy natijasini ko‘rsatmoqda. Xususan, mamlakatimizda
o‘sib kelayotgan yosh avlodning intellektual salohiyatini oshirish, ularning
qalbida yuksak axloqiy fazilatlarni kamol toptirish maqsadida buyuk
allomalarimiz, yozuvchi va shoirlarimizning tavallud sanalarini keng
nishonlash, ular qoldirgan boy adabiy merosni yurtimizda va jahonda keng
targ‘ib qilish, boshqa tillarga tarjima qilish kabi ezgu ishlar amalga
oshirilmoqda. Bu borada davlatimiz rahbarining 2020-yil 19-oktabrdagi “Buyuk
shoir va mutafakkir Alisher Navoiy tavalludining 580 yilligini keng nishonlash
to‘g‘risida”gi qarori buning isbotidir.
Mamlakatimizda
Alisher Navoiy tavalludining 580 yilligini nishonlash bo‘yicha tashkiliy
qo‘mita tuzilib, qaror ijrosini ta’minlash yuzasidan belgilangan ishlar jadal
boshlab yuborildi. O‘tgan yilning 14-16-dekabr kunlari O‘zbekiston Respublikasi
Vazirlar Mahkamasining Davlat tilini rivojlantirish departamenti mudiri
A.Qirg‘izboyev boshchiligidagi delegatsiya Afg‘oniston Islom Respublikasining
Hirot shahridagi bobomiz mangu qo‘nim topgan qabri va maqbara majmuasini
ta’mirlash, atroflarini obodonlashtirish bo‘yicha o‘rganish ishlarini amalga
oshirib qaytdi. Qolaversa, mamlakatimizda Alisher Navoiy ordenini ta’sis etish,
Alisher Navoiy nomidagi ijod maktabini tashkil etish kabi xayrli va ezgu ishlar
butun ilm ahlini, har bir yurtdoshimiz, ayniqsa, yoshlarimizning qalbini
faxr-iftixorga to‘ldirdi.
Buyuk
bobomiz qoldirgan adabiy-ilmiy merosini katta bir ummonga qiyoslash mumkin.
Ko‘p asrlardan buyon ulug‘ shoir va mutafakkirning adabiy-ilmiy merosi
mamlakatimizda va xalqaro miqyosda chuqur tadqiq qilingan va keng ommaga
targ‘ib etilmoqda.
Qarorda
umumta’lim maktablarida “Navoiy vorislari” g‘azalxonlik tanlovi, Prezident,
ijod va ixtisoslashtirilgan maktablar o‘quvchilari o‘rtasida “Navoiyni anglash”
mavzusida insholar tanlovini o‘tkazish va g‘oliblarni munosib taqdirlash kabi
vazifalar ham o‘z ifodasini topgan. Qarorda hazrat Alisher Navoiyning adabiy
merosini o‘rganishda uzviylik va uzluksizlik tamoyili asosida barcha ta’lim
bosqichlarini qamrab oluvchi Alisher Navoiy asarlarini uzluksiz o‘qitish
konsepsiyasini yaratish nazarda tutilgan.
Bu
keng ko‘lamli, natijador vazifalarni sidqidildan bajarishga barchamiz daxldormiz.
O‘zbekiston
xalq shoiri S.Sayyidning “Navoiyni o‘qish” she’rida shunday satrlar bor:
Har
bir kalla,
Har
bir bosh
Jaholatdan
qo‘rqishi kerak.
Har
bir bola,
Har
bir yosh
Navoiyni
o‘qishi kerak...
Bir
bolaga – butun mamlakat,
Ba’zan
esa qirq kishi kerak.
Beshiklardan
tushib bolalar
Navoiyni
o‘qishi kerak.
Darhaqiqat,
bugungi Yangi O‘zbekiston – Uchinchi Renessans davri poydevorini qo‘yish vaqti
keldi. Bu poydevorni yaratishda beshiklardagi bolalardan tortib katta
avlodgacha barchamiz hazrat Alisher Navoiyning bebaho merosini yanada chuqur
o‘rganish, tadqiq qilishimiz, butun dunyoga keng va ko‘p targ‘ibu tashviq
etishimiz zarur.
Hazrat
Alisher Navoiy qoldirgan boy adabiy-ilmiy meros yana ko‘p asrlar kelajak avlod
uchun bir mayoq, ulkan ilmiy tadqiqotlar manbayi bo‘lib xizmat qiladi. Navoiyni
anglash bu – o‘zlikni anglash, millatni anglash demak. Navoiyni anglash baxti
barchaga nasib etsin.
Komiljon
Dosanov,
“O‘zagroservis”
aksiyadorlik jamiyati
bosh
direktorining maslahatchisi
O‘zA